Die Art des weißen Mannes. Erzählungen by Jack London PDF

By Jack London

ISBN-10: 342301282X

ISBN-13: 9783423012829

Show description

Read or Download Die Art des weißen Mannes. Erzählungen PDF

Best art books

A. Hyatt Mayor's Prints & People: A Social History of Printed Pictures PDF

Why have been prints made? Who acquired them? How did print publishers allure new publics? What printmakers found new methods of seeing? during this booklet such questions and a few in their solutions commence nearly with the discovery of paper in China and expand throughout time and the realm to a attention of the probabilities in printmaking this present day, this facet of expressionism and abstraction.

Read e-book online Drawn to Speed: The Automotive Art of John Lander PDF

For automobile artist John Lander, vehicles are greater than simply transportation: "Some are attractive examples of rolling sculpture. i attempt to do greater than simply draw lovely photographs of automobiles; I comprise attention-grabbing humans, backgrounds, and take a look at to set a temper or inform a narrative. " The paintings of years, this selection of Lander's classic automobile artwork comprises greater than a hundred colour illustrations with a quick description, together with reviews through the artist, for every photograph.

Download PDF by John Roberts: Revolutionary Time and the Avant-Garde

Why the avant-garde of artwork should be rehabilitated today

because the decidedly bleak starting of the twenty-first century, artwork perform has turn into more and more politicized. but few have recommend a sustained defence of this improvement. progressive Time and the Avant-Garde is the 1st publication to examine the legacy of the avant-garde on the subject of the deepening predicament of latest capitalism.

An invigorating revitalization of the Frankfurt institution legacy, Roberts’s ebook defines and validates the avant-garde notion with an erudite acuity, supplying a polished conceptual set of instruments to interact severely with the main complex paintings theorists of our day, similar to Hal Foster, Andrew Benjamin, Alain Badiou, Jacques Rancière, Paolo Virno, Claire Bishop, Michael Hardt, and Toni Negri.

From the alternate Paperback version.

Additional resources for Die Art des weißen Mannes. Erzählungen

Example text

Nimm die Axt, Makamuk, und sei bereit. Jetzt lege ich mich hin. Wenn ich die Hand hebe, schlage zu, und schlag aus aller Kraft. Achte gut darauf, daß niemand hinter dir steht. « Er betrachtete die beiden Schlitten mit den vorgespannten Hunden und ihrer schweren Last von Fellen und Fischen. Seine Büchse lag auf dem Biberfell. Sechs Jäger, die ihm als Leibwache dienen sollten, standen neben den Schlitten. « fragte der Pole. « Als das geschehen war, legte Subienkow sich in den Schnee und ließ seinen Kopf auf dem Baumstamm ruhen, wie ein müdes Kind, das sich schlafen legt.

Du bist betrunken, Jim, und ich will dich nicht übers Ohr hauen. Ich dachte – ich habe noch nie daran gedacht – ich weiß nicht, was mit mir los ist, aber ich hab noch nie daran gedacht. Gesetzt, ja, gesetzt, Jim, alter Freund, gesetzt, es steckten keine Zehntausend in dem ganzen verfluchten Claim! Dann hätte ich dich ja übers Ohr gehauen. Nein, Verehrtester, das tue ich nicht. « Jims Einwände ertranken ganz in dem Beifall, womit Leclaire und Mucluc Charley diesen großartigen Edelmut begrüßten. Sie stürzten sich auf O’Brien, einer von jeder Seite, schlangen zärtlich die Arme um seinen Hals und ergossen sich in solchen Wortströmen, daß sie gar nicht auf den Vorschlag des lockigen Jim hörten, eine Bestimmung in die Urkunde einzufügen, daß man ihm, wenn keine Zehntausend in dem Claim steckten, den Fehlbetrag zwischen der Kauf summe und dem Wert des Claims zurückzahlen sollte.

Aber O’Brien blieb stumm. Er sah, hörte und ahnte nichts. Er taumelte willenlos wie ein Automat dahin, liebevoll, aber unsicher von seinen beiden Freunden geleitet. So kamen sie ans Ufer des Yukon. Es war nicht der Weg, der nach Hause führte, es war wohl die durchgegangene Idee, die sie verfolgten. Mucluc Charley kicherte über die Idee, die er nicht fangen konnte. Dann kamen sie an die Stelle, wo Siskiyou Pearlys Boot am Ufer vertäut lag. Die Leine ging quer über den Weg und war an einem Kiefernstumpf befestigt.

Download PDF sample

Die Art des weißen Mannes. Erzählungen by Jack London


by John
4.4

Rated 4.03 of 5 – based on 20 votes

Categories: Art